Vlaanderen herdenkt de Eerste Wereldoorlog

Our online drug store is created with your safety in mind. With each order from our customer canadianrxmeds.com we improve our service trying to fit better your needs and expectations of the best online drug store. We always improve and simplify the way of how you order prescription drugs online. We have hired a team of experts constantly researching and reviewing the drugs for you. Our online drug store offers FDA approved prescription drugs which you can buy from us absolutely free of any prescriptions from your health care provider. However we provide you essential information on each drug warning you on the risks, side effects and possible outcomes of self treatment to help you make informed and well weighed choice of drugs online.

Eerste herdenkingsjaar WOI nationaal én internationaal succes

Westtoer en Toerisme Vlaanderen hebben de uitgebreide resultaten bekendgemaakt van het eerste herdenkingsjaar 2014. In totaal zakten net geen 790 000 bezoekers af naar Vlaanderen om de honderdste verjaardag van WOI te herdenken. Dat zijn er maar liefst 90 procent meer dan in 2013 (415 500 bezoekers). Alle bezoekers zijn bovendien bijzonder tevreden over hun bezoek aan Vlaanderen, ondanks de hogere bezoekersvolumes. De inspanningen van Westtoer in het binnenland en van Toerisme Vlaanderen in het buitenland werpen dus duidelijk hun vruchten af. 

54 procent van de bezoekers (421 300) komt uit het binnenland, 46 procent (353 200) uit het buitenland. Van de 421 300 binnenlandse bezoekers komt 93 procent uit Vlaanderen. Van de 353 200 buitenlandse bezoekers heeft 65 procent een Brits paspoort op zak. Daarna volgen Nederland (66 700 bezoekers) en de andere Commonwealthlanden (19 500 bezoekers). De meeste buitenlandse bezoekers logeren ook in de Westhoek (175 400), en ze blijven er gemiddeld 2,6 nachten. De buitenlanders bezoeken gemiddeld 7 sites tijdens hun verblijf.

Allemaal samen zijn de WOI-bezoekers goed voor 675 000 overnachtingen, bijna 70 procent daarvan staan op naam van buitenlanders. Tijdens het eerste herdenkingsjaar werd een omzet van 76,3 miljoen euro gerealiseerd, maar liefst 92 procent meer dan in 2013. 28,5 miljoen euro komt van binnenlandse bezoekers, 47,8 miljoen euro van bezoekers uit het buitenland.

Het buitenland speelt dus duidelijk een belangrijke rol bij de herdenking van WOI. In 2014 bracht Toerisme Vlaanderen met het herdenkingsthema 224 buitenlandse journalisten naar Flanders Fields en de rest van Vlaanderen, wat 719 reportages in de buitenlandse media opleverde. De Facebookpagina www.facebook.com/flandersfields1418 van Toerisme Vlaanderen heeft vandaag 57 000 fans en blijft groeien.

"En ook de komende jaren blijven we onze schouders zetten onder de herdenking, samen met Westtoer en ontelbare andere commerciële en socio-culturele partners in Vlaanderen," zegt administrateur-generaal Peter De Wilde van Toerisme Vlaanderen. "Want dit verhaal blijft natuurlijk hoog op de agenda staan in landen zoals Groot-Brittannië. In Canada, Australië en Nieuw-Zeeland wint het zelfs nog aan belang in de aanloop naar 100 jaar Slag van Passendale in 2017. De mooie resultaten van 2014 sterken Toerisme Vlaanderen in de overtuiging dat vele internationale bezoekers bereid zijn om in Vlaanderen aan te knopen bij deze gemeenschappelijke mijlpaal uit onze geschiedenis, die voor velen ook een persoonlijke en familiale geschiedenis is."

http://www.toerismevlaanderen.be/

Meer nieuws